ماش پلو!

خرید بک لینک

زمان تقریبی یک ساعت و نیم

مواد لازم

ماش (و عدس)

برنج

پیاز

هویچ

کشمش یا خرما

دارچین/ نمک/زرچوبه(اختیاری)


روش

ماش را یکمی داخل قابلمه تفت دادم( میشه با روغن و نمک میشه همین جوری خالی!)

بعد اجازه دادم! ماش بپزه با نمک... در طرف دیگه پیاز ها را رشته خرد کرده یا نگینی! اول بدون روغن تا تمام شدن آب میان بافتی ش و بعد داخل روغن تفت ش دادم بعد هویجِ رنده شده بهش اضافه شد وقتی خوب تفت خرد کشمشی که یکمی داخل آب مونده بوده -یا خرمایی که هسته ش جدا شده- را بهش اضافه کردم وقتی کشمش باد کرد یعنی روغن را جذب خودش کرده و دیگه حرارت کافی ! در حین تفت خردن هم بهتر بهش دارچین و زرچوبه و نمک اضافه بشه

میشه برنج را آبکش نمود و مواد را لا به لای اون داد هم میشه

هم میشه دو برابر مقدار برنج بهش آب اضافه کرد +روغن+نمک تا بپزه وقتی آبش رو به اتمام بود مواد رو بهش اضافه کرد و قاطی شون کرد



* میشه پلو ماش را ساده پخت ، یعنی ترکیباتش محدود بشه به ماش،برنج،پیاز ،زرچوبه ،نمک و دارچین و در نهایت موقع سِرو غذا بهش شیره خرما اضافه کرد مثل سس!! تازه اگه ماست هم داشته باشید و روی ماست شیره را بریزید به نظر من مزه ی جالبی میده میشه امتحانش کرد ;)

پاستا...

ما را در سایت پاستا دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 174 تاريخ: شنبه 9 آذر 1398 ساعت: 16:16

صفحه بندی