مواد لازم
عدس
سیب زمینی نگینی خرد شده =2 عدد
پیاز نگینی خرد شده =1 عدد
عصاره مرغ الیت :دی
نمک /فلفل /زرچوبه/زعفران/آبلیمو
سیر ریز خرد شده
روش :
عدس را بعد ازین که شستم همین جوری داخل قابلمه تفت دادم بعد که رنگ پوستش یکمی عوض شد(اگه این مرحله را نری عدس راحتر وا رفته میشه) بهش آب اضافه کردم
پیاز ها را تفت دادم بعد سیب زمینی به همراه روغن بهش اضافه کردم کمی بعدم +سیر شد
همین جوری که داشت تفت میخورد بهش عصازه مرغ الیت را هم اضافه کردم عصاره ی مرغتون باید حتما الیت باشه وگرنه غذاتون میسوزه :دی الکی شوخی کردم مثلا
چند دقیقه مانده به آخرش هم بهش ادوبه زدم به جز نمک ...همش را به عدس اضافه کردم تا مزه هاش بهم منتقل بشه بسته به میزان
*این غذا را میشه با برنج خورد مثل برنج و خورش
میشه هم برنج را پخت و اجازه داد تا مرز وا رفتگی پیش بره! بعد اضافه اش کرد به ترکیب بالا
اگه شکلش خیلی غیر همگن و زشت بود میشه میکسش کرد و به عنوان سوپ میل کرد
ما را در سایت پاستا دنبال میکنید
برچسب: خورش عدس سبز,خورش عدس قرمز,خورش عدس با گوشت, نویسنده: بازدید: 173