مواد لازم
نخود 300 گرم
2 پیمونه برنج
کره 50 گرم (من ده گرم زدم)
گشنیز 50 گرم (گشنیز نداشتم جعفری زدم)
قارچ 300 گرم
3 پیاز (یک پیاز زدم)
سیر 2 تا 6 حبه
زیره /کاری یک قاشق چ/ برگ بو 3 تا 4 عدد(نزدم)/ زرچوبه نصف ق چ/نمک یک ق چ
روش :
پیاز را نگینی خرد می کنیم ...گشنیزمون را درشت خرد میکنیم ...کره را آب میکنیم پیاز را بهش اضافه میکنیم و در حدی تفت میدیم که عسلی بشه ...نخود پخته را اضافه میکنیم برای این که آب نندازه همه را با هم اضافه نمیکنیم... سیر را اضافه میکنیم و بعد قارچ اضافه میشه ...فقط کمی تفت می خوره ... رنگش باید کاملا زرد بشه اگه رنگش کم بود زرچوبه می زنیم... آخر دست گشنیز میزنیم و کمی تفت میدیم.
برنج را آبکش کرده ...کمی روغن ریخته و بعد مواد را لایه لایه میریزم (یه لایه برنج یه لایه مواد)
در مرحله آخر برای خوشبو شدن آخر دست بهش زیره اضافه میکنیم و...
روش از جواد جوادی
ما را در سایت پاستا دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 199